PROBLEM Z ODCHUDZANIEM -TARCZYCA Portal medyczny

Baner Główny PROBLEM Z ODCHUDZANIEM -TARCZYCA

Układ wewnątrzwydzielniczy -podwzgórze i przysadka mózgowa, tarczyca, przytarczyce, nadnercza, jądra i jajniki, trzustka

Problem z odchudzaniem -tarczyca

Użytkownik:

Witam, mam 19 lat i stwierdzoną niedoczynność tarczycy. W grudniu została mi podniesiona dawka hormonu (biorę Euthyrox), przez około 4 miesiące brałam za dużą dawkę. W tym czasie przytyłam około 15 kg, miałam przyspieszone bicie serca i ból w klatce. Biorąc odpowiednią dawkę hormonu 75 mg, nadal miałam ból w klatce, szybko się męczyłam, miałam zaparcia i wzdęty brzuch, powiększone węzły chłonne szyjne, byłam zupełnie obojętna na jedzenie tzn. mogłam nie jeść przez tydzień a moja waga nawet nie drgnie. Miałam problemy z koncentracją i pamięcią a także nieregularne, skąpe miesiączki. Z powodu złego samopoczucia zmniejszyłam tabletki do 62,5 mg ale wcale nie bo lepiej. Obwód brzucha wrócił do normalność a także moja kondycja się poprawiła niestety przez senność, rozdrażnienie oraz objawy depresji wróciłam do poprzedniej dawki t.j 75 mg. Obecnie wróciły wszystkie opisane wyżej objawy oraz do tej pory nie udało mi się schudnąć. Dodam, że badania mam dobre przy dawce 75 mg.
TSH 2,28 (norma 0,465-4,68)
Ft4 15,3 (norma 10,0-28,2)

Lekarz:

Witam, kiedy było wykonywane to badanie TSH i ft4 i od kiedy dokładnie stosuje Pani Euthyrox w dawce 75 ug? czy wykonywała Pani w związku ze złym samopoczuciem jakieś inne badania krwi i moczu - jeśli tak to proszę je tu zamieścić. Co ile dni występują miesiączki? czy w związku z nieregularnymi miesiączkami konsultowała się Pani z ginekologiem - czy było wykonywane USG przezpochwowe, badania hormonalne? czy odżywia się Pani zdrowo i regularnie, czy uprawia Pani regularnie jakiś sport? ile dokładnie Pani waży i ile ma wzrostu? czy poza tarczycą chorowała Pani do tej pory na coś poważniejszego, zażywa na stałe jakieś leki poza Euthyroxem?

Użytkownik:

Dawkę 75 stosuję od 2 miesięcy. Miesiączka występuje średnio co 2 miesiące. Nie konsultowałam się z ginekologiem. Odżywiam się zdrowo na ile to możliwe choć oczywiście zdarza mi się zjeść coś niezdrowego i kalorycznego. Uprawiam dużo sportu, trenuję piłkę ręczną 2 razy w tygodniu i do tego biegam. Mam 166 cm wzrostu i ważę 74 kg. ( moja waga zawsze utrzymywała się w okolicach 60) Poza tarczycą nie choruję na nic poważnego. Mam alergię i poza Euthyroxem biorę jeszcze Lirrę. Załączam badania, które wykonałam ok. 2 tyg temu.

Załączniki:
ocenzurowane.jpg - Problem z odchudzaniem -tarczyca
ocenzurowane.jpg - Problem z odchudzaniem -tarczyca
Lekarz:

Jeżeli chodzi o niedoczynność tarczycy to te wartości TSH, które Pani podała są jak najbardziej prawidłowe, czyli gospodarka hormonalna tarczycy jest wyrównana przy dawce Euthyroxu 75 ug, nie należy jej zmieniać i na pewno Pani dolegliwości nie wynikają z niedoczynności tarczycy (nie ma takiej możliwości przy prawidłowych hormonach). Natomiast z uwagi na nieregularne miesiączki proponowałabym skonsultować się z ginekologiem, bo nie wykluczone, że cierpi Pani na zespół policystycznych jajników, czyli jedno z najczęstszych zaburzeń endokrynnych u kobiet. Kobiety z PCO bardzo często mają problemy z nadwagą, ponadto bardziej nasilony jest u nich zespół napięcia przedmiesiączkowego (pod postacią wzdęć, złego nastroju, bóli podbrzusza), często towarzyszy temu hirsutyzm (nadmierne owłosienie), cera trądzikowa ze skłonnością do łojotoku, a co najważniejsze mają one zaburzenia miesiączkowania. Lekarz ginekolog zbada Panią i w razie potrzeby zleci dodatkowe badania hormonalne, co łączenie pozwoli ocenić czy faktycznie ma Pani zespół policystycznych jajników. Pozdrawiam!

tarczyca, niedoczynność tarczycy, skąpe miesiączki, zespół policystycznych jajników, nadwaga, odchudzanie, nadmierne owłosienie

Opublikowano:

Zadaj pytanie lekarzowi

Zadaj pytanie lekarzowi