LekarzPomaga.pl - PROSZĘ O INTERPRETACJE WYNIKÓW

Układ wewnątrzwydzielniczy -podwzgórze i przysadka mózgowa, tarczyca, przytarczyce, nadnercza, jądra i jajniki, trzustka

Proszę o interpretacje wyników

Odpowiedzi udzielił:
lek. Michał Osuchowski

Lekarz specjalista patomorfolog

Opublikowano:

Użytkownik:

Proszę o interpretacje wyników:
TSH 5,21 (0,27-4,2)
fT4 1,49 (0,92-1,70)
fT3 5,49 (2-4,40)
ANTY -TPO 16,05 (0-34)
Czekam jeszcze na USG tarczycy- za kilka dni. Wiele objawów wskazujących na niedoczynność.
Zdobyłam ksero kartoteki lekarza z USG jakie miałam robione w 2007 roku (niestety samego zdjęcia z opisem nie posiadam):
13x20x38
12x17x36
Guzek w lewej płacie tarczycy 4mm

Lekarz:

Witam, jakie dolegliwości ma Pani w chwili obecnej i od kiedy one trwają? kiedy były wykonywane te badania hormonów i czy posiada Pani wyniki badań wcześniejszych (jeśli tak to proszę je zamieścić)? czy lekarz badając szyję stwierdził powiększenie tarczycy, wole?

Użytkownik:

Witam,

wyniki krwi z 12 listopada 2013r..
USG z przed 7 lat (co do USG to posiadam tylko wypis z kartoteki i wszystko zawarte w niej dane podałam we wcześniejszej wiadomości), wtedy lekarz nie stwierdzał powiększonej tarczycy.
Objawy od około pół roku:
- bardzo niskie ciśnienie tętnicze,
- niska temperatura ciała,
- stałe uczucie zimna,
- problemy skórne- sucha skóra,
- wypadanie włosów,
- częsty obrzęk twarzy, dłoni lub stóp,
- poczucie słabych mięśni – braku mocy,
- zmęczenie psychiczne – słaba koncentracja,
- zaparcia.

Dodam, że moja mama jest po całkowitym usunięciu tarczycy.

Pozdrawiam

Tagi publikacji: tarczyca, hormony tarczycy, niskie ciśnienie, obrzęk twarzy, niedoczynność

Lekarz:

Wyniki badań oraz Pani dolegliwości mogą świadczyć o subklinicznej niedoczynności tarczycy - w tym przypadku przy prawidłowym stężeniu FT4 dochodzi do podwyższenia poziomu TSH (poziom FT3 ma tu niewielkie znaczenie, może być nawet podwyższony tak jak u Pani). Anty-TPO jest u Pani w normie, ale to również nie wyklucza choroby. Co do leczenia takiej postaci niedoczynności to jest to temat kontrowersyjny - w większości przypadków zaleca się leczenie tyroksyną dopiero przy poziomie TSH powyżej 10, ale fakt występowania u Pani objawów klinicznych skłania raczej do zastosowania suplementacji (włączenia preparatu tyroksyny). Decyzja oczywiście należy do endokrynologa. Pozdrawiam!

Zadaj pytanie lekarzowi

Zadaj pytanie lekarzowi