LekarzPomaga.pl - BETA BLOKER A REFLUKS

Układ pokarmowy -jama ustna, gardło, przełyk, żołądek, jelita, odbyt, oraz trzustka, wątroba i drogi żółciowe

Beta bloker a Refluks

Odpowiedzi udzielił:
lek. Anna Walewska

dr n. med. Anna Walewska, lekarz kardiolog

Opublikowano:

Użytkownik:

Witam, nigdy nie miałam refluksu ani zgagi do czasu gdy zaczęłam używać beta bloker NOBILET NA TACHYKARDIE zatokową od tego momentu zaczęły się moje kłopoty z refluksem ,aktualnie jestem leczona na refluks , moje pytanie czy ten beta bloker może być przyczyną refluksu? i czy są inne leki na tachykardie ,które nie powodują refluksu?

Informacje dodatkowe:

letrox 150 , nebilet,dexilant, prokit.

Tagi publikacji: Beta bloker a Refluks, choroba refluksowa, beta bloker przyczyną refluksu

Lekarz:

Szanowna Pani,
Lek, który Pani przyjmuje nie powoduje objawów refluksu żołądkowo-przełykowego. Preparat ten można stosować z lekami zobojętniającymi sok żołądkowy (dexilant, prokit), pod warunkiem, że nebiwolol będzie przyjmowany podczas posiłku, a lek zobojętniający między posiłkami. Leki stosowane w leczeniu tachykardii zatokowej, to głównie beta-blokery (np.: preparat Nebilet), w razie ich nietolerancji można zastosować niedyhydropirydynowe blokery kanałów wapniowych, takie jak werapamil czy diltiazem. Może Pani również spróbować zamienić aktualnie przyjmowany lek zwalniający tętno beta-bloker (nebiwolol) na inny lek z tej grupy, np. : bisoprolol, meoprolol, karwedilol.
Pozdrawiam serdecznie
Anna Walewska

Zadaj pytanie lekarzowi

Zadaj pytanie lekarzowi