LekarzPomaga.pl - BÓL ŻOŁĄDKA

Układ pokarmowy -jama ustna, gardło, przełyk, żołądek, jelita, odbyt, oraz trzustka, wątroba i drogi żółciowe

Ból żołądka

Odpowiedzi udzielił:
lek. Michał Osuchowski

Lekarz specjalista patomorfolog

Opublikowano:

Użytkownik:

Witam. Od niedzieli mam bóle żołądka po jedzeniu oraz wymioty bez treści pokarmowej . Zdarzają mi się też odbijania . Oraz wczoraj w kale pojawiły mi się owsiki . Jaką chorobę mogą przynieść lub już przyniosły te objawy ??
Czy może to być zapalenie żołądka lub jego wrzody ? CZy też zapalenie bakterią helicobacter pylor ?

Informacje dodatkowe:

przyjmuje leki zakupione w aptece ORTANOL MAX

Lekarz:

Witam, czy kiedykolwiek wcześniej zdarzały się takie dolegliwości czy problem jest dopiero od niedzieli? w którym miejscu na brzuchu lokalizuje się ból (góra, dół, środek, prawa, lewa strona) i czy pojawia się po jedzeniu, na czczo czy nie ma to znaczenia? ile razy dziennie są wymioty, czy występują po posiłkach, czy na czczo, czy w treści wymiotów jest krew, żółć? czy wymiotom towarzyszą nudności?
Co to znaczy, że "w kale pojawiły się owsiki" - proszę to opisać? czy stolce są prawidłowej konsystencji - nie ma zaparć, biegunek, krwi w stolcu?
Czy po stosowaniu Ortanolu jest poprawa?
Czy poza tym chorowała lub choruje Pani na coś poważniejszego, zażywa na stałe lub zażywała w ostatnim czasie jakieś leki?

Użytkownik:

Witam .
Problem jest dopiero od niedzieli ból nasila się w kilka minut po popiłku około 30 minutach i występuje w środkowym miejscu tam gdzie zlokalizowany jest żołądek . Wymioty pojawiaja się po posiłku a krew zauważyłam tylko raz a nudności też temu towarzysza. Stolce sa prawidłowej konsystencji lecz za każdym razem kiedy oddaje stolec pojawiaja się owsiki a wieczorami swędzą mnie okolice odbytu. Tak po stosowaniu Ortanolu czuje poprawę . Choć boje się zeby to nie było nic poważnego. Nie choruje i nie chorowałam na żadne schorzenia i tez nie brałam do tej pory leków.

Tagi publikacji: ból żołądka, ból brzucha, wrzody, helicobacter

Lekarz:

Bardzo możliwe, że te dolegliwości mają związek z zapaleniem błony śluzowej żołądka, czy obecnością nadżerek/owrzodzeń, być może także z infekcją Helicobacter pylori. Na pewno w takiej sytuacji należy skonsultować się z lekarzem rodzinnym i leczyć się pod jego kontrolą, dlatego od razu odsyłam Panią na wizytę w najbliższym możliwym terminie.
W przypadku takich dolegliwości w pierwszej kolejności stosuje się leki takie jak Ortanol (z tej samej grupy) jednak muszą one być stosowane przez dłuższy okres czasu (zwykle od 4-8 tygodni). Ponadto dobrze będzie wykonać badania w kierunku H.pylori - lekarz rodzinny zleci odpowiedni test i w razie potwierdzenia infekcji zapisze właściwe antybiotyki. Ważna jest również właściwa dieta i właściwy tryb życia - regularne posiłki, ograniczenie spożywania kawy, mocnej herbaty, większej ilości alkoholu, potraw pikantnych, smażonych i ciężkostrawnych. Jeżeli pomimo takiego postępowania i leczenia nie będzie poprawy to lekarz rodzinny skieruje Panią do gastrologa i zostanie wykonana gastroskopia.
Natomiast nie do końca wiem, o co chodzi z "owsikami" - nie sądzę, aby to były rzeczywiście owsiki, może jedynie niestrawione resztki pokarmowe, ale jeżeli lekarz rodzinny uzna za wskazane można wykonać badanie kału na pasożyty. Pozdrawiam!

Zadaj pytanie lekarzowi

Zadaj pytanie lekarzowi