LekarzPomaga.pl - CYSTA A BRAK OKRESU I BÓL BRZUCHA

Układ rozrodczy żeński -jajniki, jajowody, macica, pochwa, srom oraz fizjologia i patologia ciąży i rozrodu

Cysta a brak okresu i ból brzucha

Odpowiedzi udzielił:
lek. Magdalena Pikul

Lekarz specjalista pediatra

Opublikowano:

Użytkownik:

Witam serdecznie. Ostatnio odczuwałam ból brzucha i pleców. Ostatnio ból był tak uporczywy, że wylądowałam w szpitalu. A że jestem za granica to nie do końca wszystko zrozumiałam. Poczatkowo podejrzewali wyrostek oraz nerki. Po badaniu usg okazało się, że mam cyste wielkości 47 mm i niewielkie ilości płynu- tak powiedział lekarz. Od 10 dni spóźnia mi się także okres. Dodatkowo dziś boli cały brzuch,i plecy. 1Czy w związku z tym mogę wziąć jakies tabletki na wywołanie okresu bez wizyty u ginekologa ( np lutenyl - nie mam możliwości udania się tutaj do tego specjalisty) Dodam, że do kraju wracam dopiero za miesiąc. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Informacje dodatkowe:

Po wizycie u ogólnego lekarza przepisał mi zastrzyki Voltaren by zmniejszyć ból w plecach oraz w razie bólu panadol extra.

Lekarz:

Witam, rozumiem, że tą cystę stwierdzono na jajniku, tak?? czy na pewno nie ma Pani możliwości udania się do ginekologa choćby prywatnie?? Bo ta torbiel jest dość duża i wymaga jednak podjęcia leczenia już teraz, a później stałego kontrolowania efektów leczenia w USG. I musi się tym zająć ginekolog, nie można niczego robić na własną rękę, ponieważ może to grozić pęknięciem torbieli lub skrętem jajnika, a są to stany wymagające pilnej interwencji chirurgicznej.

Użytkownik:

Witam. Niestety nie mam mozliwości - gdybym miała nie prosiłabym o poradę tutaj. Czy moge jakoś zapobiegawczo teraz zażywać jakieś leki przeciwbólowe bądź inne?

Tagi publikacji: Cysta a brak okresu i ból brzucha

Lekarz:

Na pewno może Pani stosować środki przeciwbólowe wtedy kiedy dolegliwości są nasilone. Ponadto musi Pani bardzo na siebie uważać, to znaczy unikać gwałtownych ruchów, uciskania brzucha, wysiłku fizycznego, bo to może doprowadzić do pęknięcia bądź skręcenia torbieli. W normalnych warunkach jeżeli ta torbiel w USG wygląda na zwykłą torbiel czynnościową (związaną z zaburzeniami hormonalnymi) i nie ma jakichś niepokojących cech sugerujących jej innych charakter (niestety może to stwierdzić jedynie ginekolog) to mogłaby Pani zażywać lutenyl przez 7 dni, po czym po odstawieniu dostałaby Pani miesiączkę i od pierwszego dnia krwawienia powinna Pani rozpocząć stosowanie tabletek antykoncepcyjnych z przewagą gestagenów. Takie leczenie doprowadza do zmniejszenia torbieli. Ale obawiam się Pani polecić takie działanie, bo nie wiem co to za torbiel, po drugie nie ma Pani możliwości monitorowania leczenia w USG, a po trzecie nie wiem czy miałby Pani kto przepisać takie tabletki antykoncepcyjne (podkreślam że powinny mieć zwiększoną zawartość gestagenów). Jeżeli tak to na własną odpowiedzialność może Pani zaryzykować zastosowanie tych leków. Jeśli nie to póki co proszę się ratować lekami przeciwbólowymi i proszę zachowywać ostrożność jeśli chodzi o codzienną aktywność. Pozdrawiam!

Zadaj pytanie lekarzowi

Zadaj pytanie lekarzowi