LekarzPomaga.pl - TYROIDEKOMIA TARCZYCY -RAK BRODAWKOWY

Choroby nowotworowe

Tyroidekomia tarczycy -rak brodawkowy

Odpowiedzi udzielił:
lek. Magdalena Osuchowska

Lekarz rezydent w trakcie specjalizacji w radiologii i diagnostyce obrazowej

Opublikowano:

Użytkownik:

w 2014 r. 18 listopada mialam usunieta calkowicie tarczyce . Wynik histopatologiczny p T1aN0
terapii jodem mi nie zalecono . Biore euythyrox 100 . Jestem 6 m-cy juz po zabiegu i moje ostatnie wyniki sa nastepujace .
w styczniu TG 0.20 aty TG . 1,128.0
W lutym 2015r mialam wyniki TSH - 1,920 TG - 132,90
m-c czerwic 2015r.
TSH 0,03 , FT3 3.71 FT4 1.49
Tireglobulina 1.37 Anty tyreglobulina 589, 60
USG tarczycy wyszlo czyste bez zadnych zman
Prosze o interpretacje moich wynikow i co mam dalej robic i myslec Na jakie badanie dodatkowe powinnam sie skierowac . Pozostale wyniki z krwi sa dobre

Tagi publikacji: Tyroidekomia tarczycy, rak brodawkowy, rak, tarczyca, histopatologia, euythyrox

Lekarz:

Witam, niestety musi Pani te wyniki skonsultować z prowadzącym onkologiem, gdyż nie do końca są one dla mnie diagnostyczne. Dzieje się tak głównie z dwóch powodów. Przede wszystkim poziom TSH jest niestabilny - w wynikach ze stycznia wynosił 1,9 (wtedy TG była podwyższona), a obecnie wynosi 0,03 (TG niska), a poziom TSH w bardzo istotny sposób wpływa na poziom tyreoglobuliny i w sytuacji, gdy jest on niestabilny wyniki są nie do końca miarodajne. Drugim czynnikiem, który utrudnia interpretację jest to, że obecnie (w wynikach z czerwca) pojawiły się przeciwciała przeciwko tyreoglobulinie, które mogą zafałszowywać poziom tyreoglobuliny (wyniki fałszywie ujemne). Niekiedy wykonuje się dodatkowo test stymulacji TSH, który również jest pomocny w wykrywaniu ewentualnej wznowy, ale również wynik tego testu może być niemiarodajny z uwagi na obecność przeciwciał przeciwko tyreoglobulinie. Tak więc wyniki musi ocenić Pani lekarz prowadzący, ale według mnie nie można jeszcze na ich podstawie podejrzewać wznowy. Być może konieczne jest jedynie dalsze monitorowanie. Pozdrawiam!

Zadaj pytanie lekarzowi

Zadaj pytanie lekarzowi